/
۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۸
مذاکرات کونوکو فیلیپس ؛

مذاکرات کونوکو فیلیپس برای فروش نفت ونزوئلا در آمریکا

شرکت نفت و گاز آمریکایی کونوکو فیلیپس مذاکرات مقدماتی با شرکت نفتی دولتی PDVSA برای فروش نفت ونزوئلا از جانب این شرکت به عنوان راهی برای بازپس گیری بخشی از حدود ۱۰ میلیارد دلار طلب خود برگزار کرده است.
کد خبر : ۵۱۳۳۶

به گزارش نبض نفت به نقل از اویل پرایس ، کونوکو فیلیپس پس از اینکه سرمایه گذاری هایش در پروژه هاماکا و پترو زواتا در دوران ریاست جمهوری هوگو چاوز مصادره شد، ونزوئلا را در سال ۲۰۰۷ ترک کرد.

این شرکت در سال ۲۰۱۸ با شرکت PDVSA ونزوئلا، برای دریافت دو میلیارد دلار خسارتی که یک دادگاه بین المللی در حکمی در اوایل آن سال بابت مصادره داراییهای نفتی این شرکت در ونزوئلا تعیین کرده بود، به توافق رسید. طبق احکام چندین دادگاه در خصوص مصادره داراییهای کونوکو فیلیپس در سال ۲۰۰۷، این شرکت آمریکایی تقریبا باید ۱۰ میلیارد دلار از ونزوئلا دریافت کند.

طبق گزارش روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از منابع آگاه، کونوکو فیلیپس در مرحله اولیه مذاکرات با شرکت دولتی PDVSA برای بارگیری، حمل و فروش نفت ونزوئلا در آمریکا به نمایندگی از این شرکت ونزوئلایی قرار دارد تا به این ترتیب، بخشی از طلب خود را دریافت کند.

با وجود تحریم‌های آمریکا علیه صنعت و صادرات نفت ونزوئلا، شرکت کونوکو فیلیپس از دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا، مجوزی برای تعامل با شرکت نفتی PDVSA در خصوص بازپرداخت بدهی دریافت کرده است.

این شرکت در بیانیه ای به وال استریت ژورنال اعلام کرد: در خصوص تلاشها برای دریافت بدهی از شرکت PDVSA، کونوکو فیلیپس متعهد است همه راههای قانونی موجود را برای حمایت از حقوق خود و دریافت کامل خسارت در تصدیق مسئولیتی که در قبال سهامدارانش دارد، پیگیری کند.

بر اساس گزارش اویل پرایس، دولت بایدن اخیرا بخشی از تحریمهایی که در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ علیه ونزوئلا وضع شده بود را تسهیل کرده و به ابرغول آمریکایی شورون -تنها شرکت آمریکایی که همچنان در ونزوئلا فعالیت دارد - مجوز شش ماهه ای اعطا کرد که اجازه می دهد شورون بخشی از نفت ونزوئلا را برای فروش به پالایشگاههای آمریکایی، به ایالات متحده وارد کند.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر